Artis Kita - Kebaya Punca Linda Onn Merajuk?

BAGAIKAN kecoh satu Malaya apabila penyampai radio Era, Linda Onn dipilih oleh Star TV bergandingan dengan VJ Channel (V), Dominic Lau, untuk sesi permaidani merah majlis Anugerah Academy ke-79 yang berlangsung di Kodak Theatre, Hollywood.

Tetapi apabila tiba waktunya, wajah manis Linda yang sepatutnya muncul di Star Movies (saluran 42) semalam tidak kelihatan langsung. Yang ada cuma Dominic berseorangan menemubual bintang terkemuka artis Hollywood (bukan artis kita yea. aHAKS!) yang menghadiri majlis paling berprestij dunia itu.

Photobucket - Video and Image Hosting
Linda Onn dikatakan 'merajuk'disebabkan kebaya.


Pemenang anugerah Penyampai Radio Wanita Popular Anugerah Bintang Popular Berita Harian enam kali berturut-turut itu tidak dapat berbuat demikian atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan.

Tetapi Hip difahamkan ia barangkali berpunca daripada pakaiannya yang dikatakan ‘tidak sesuai’ untuk diperagakan di majlis itu. Penyampai Era itu pada mulanya bercadang untuk memakai pakaian rekaan (dengar-dengar kata kebaya) pereka Indonesia, Jovian Mandagie.

Tetapi di saat akhir, dia diminta seseorang untuk memakai pakaian rekaan seorang pencipta tempatan (ada yang kata Radzuan Radziwill) yang kalau disebut namanya memang semua orang sudah kenal. Gaun petang berwarna perang lembut yang berjaya disiapkan dalam tempoh sehari itu diterbangkan ke Los Angeles sehari sebelum majlis berlangsung.

Bagaimanapun Hip tidak pasti pula kenapa Linda tidak dapat memakai baju itu. Linda pula ketika dihubungi enggan bercerita panjang mengenai perkara itu dan berjanji untuk menjelaskan kedudukan sebenar sekembalinya ke tanah air pada 5 Mac ini.

Photobucket - Video and Image Hosting
Dominic tetap menyinar walaupun tanpa kehadiran Linda Onn.



Namun, dalam pada itu, Dominic tetap menyinar ketika melakukan tugasnya apabila dia sempat menemubual calon Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik, Eddie Murphy; pengarah filem Babel, Alejandro Gonzalez Inarritu; pengarah filem United 93, Paul Greengrass; Pelakon Wanita Terbaik, Helen Mirren; pengarah veteran bagi filem Letters from Iwo Jima, Clint Eastwood; pengarah Filem Animasi Terbaik, Happy Feet, George Miller; serta ramai lagi bintang dan artis Hollywood terkenal
(bukan artis kita yea. aHAKS!) termasuk John Travolta dan Rachel Weisz.

Mesti baca; Isu Baju Ke Sikap ‘Diva’?, Kebaya: Radzuan Radziwill Tidak Kecewa & Linda Onn 'Hilang' Di Red Carpet





Pakej Web Jualan






No comments: